Problemska konferenca

ZAKLJUČKI KONFERENCE



SKLEPNE UGOTOVITVE PROBLEMSKE KONFERENCE KOMUNALNEGA GOSPODARSTVA

Problemska konferenca, ki jo je Zbornica komunalnega gospodarstva zaradi problemov, ki se na področju izvajanja komunalnih storitev vedno bolj zaostrujejo, organizirala 22. in 23. septembra 2011 v Podčetrtku, je pokazala, da gre za res perečo problematiko, saj se je v dveh konferenčnih dneh dogodka udeležilo več kot 250 udeležencev.

Uveljavljanje visokih evropskih standardov zahteva zagotavljanje tehnično in tehnološko kompleksnih komunalnih storitev, kar pogojuje vse večje finančne in investicijske zahteve, pri tem pa je za cenovno področje značilna dolgoletna državna restriktivna cenovna politika. Izvajalci javnih služb in lokalnih skupnosti se v navedenih okoliščinah soočajo z vprašanjem, kako zagotavljati zanesljivo in kakovostno oskrbo s komunalnimi storitvami. Na konferenci so bili prisotni vodilni predstavniki pristojnih ministrstev, lokalnih skupnosti in izvajalcev javnih služb ter uveljavljeni domači in tuji strokovnjaki, ki so izmenjali stališča, usklajevali rešitve in skupaj sooblikovali razvojne usmeritve komunalnega gospodarstva.

Ključne usmeritve razvoja komunalnega gospodarstva so bile sprejete pod skupnim geslom "Modernizacija namesto privatizacije":

  • Izvajalci morajo zagotoviti učinkovito izvajanje gospodarskih javnih služb in modernizacijo, ki vključuje: nove strateške usmeritve, uvajanje novih tehnologij, povezovanje izvajalcev javnih služb, zagotavljanje usmerjenosti k porabnikom in doseganje stroškovne učinkovitost z ustreznim, podjetniško usmerjenim vodenjem.
  • Hkrati je bilo ugotovljeno, da ni argumentov za generalno spremembo strukture izvajalcev gospodarskih javnih služb v korist zasebnega sektorja. Drugače povedano, nakopičene probleme na komunalnem področju privatizacija ne bo rešila.
  • Zakonodajni okvir izvajanja gospodarskih javnih služb in upravljanja infrastrukture je potrebno sistemsko in konsistentno urediti. V tem okviru je potrebno zagotoviti poenostavitev pravno-organizacijskih oblik izvajanja gospodarskih javnih služb in upravljanja z infrastrukturo. Posebej je bila izpostavljena nujnost sistemske ureditve cenovne politike in pravnih podlag za medobčinsko povezovanje pri zagotavljanju gospodarskih javnih služb.
  • Ker so lokalne skupnosti in izvajalci pristojni in odgovorni za zagotavljanje gospodarskih javnih služb, je zakonodajne rešitve na tem področju potrebno sprejemati v soglasju s skupnostmi občin in Zbornico komunalnega gospodarstva. To velja tudi za področje cenovne politike, kjer država z administrativnimi ukrepi posega v pristojnost občin.
  • Zbornica komunalnega gospodarstva kot reprezentativno interesno združenje izvajalcev si bo za uresničitev razvojnih usmeritev prizadevala za uveljavitev stroke kot nosilca razvoja z aktivnim sodelovanjem pri pripravi zakonodajnih rešitev in sodelovanjem z vsemi deležniki, predvsem z lokalnimi skupnostmi.

Spoštovani!

Komunalne storitve so primarno gibalo gospodarskega razvoja in življenjskega standarda prebivalcev. Zaradi vse višjih zakonskih in okoljskih zahtev ter spreminjanja vrednot uporabnikov narašča pomen kakovosti storitev. Kakovostno izvajanje storitev postaja osrednji dejavnik uspešnega poslovanja, skrb, da so storitve izvedene tako, da najbolje zadovoljijo zahteve in pričakovanja uporabnikov, pa strateška naloga komunalnih podjetij. 

Upravljanje kakovosti je proces stalnih izboljšav, ki naj bi pripomogle k izpolnitvi uporabnikovih potreb po najnižjih možnih stroških. Na konferenci bomo kakovost komunalnih storitev osvetlili z dveh vidikov, tehničnega in funkcionalnega, ter izpostavili, kako zagotoviti tehnično dovršeno storitev oskrbe, izvedeno po predpisanih standardih in normativih, ter jo posredovati uporabnikom na primeren način. V spremenjenih razmerah namreč ni dovolj, če storitve zadostujejo standardom, ampak morajo biti tudi izvedene tako, da izpolnijo zahteve in pričakovanja uporabnikov. Spremenilo se je tudi razumevanje o tem, kako se kakovost storitev doseže in zagotovi. Kakovost ni le tehnični problem, ampak vse bolj tudi problem človeških virov. Prav tako velja načelo, da je proces dela najučinkovitejši takrat, kadar je dobro upravljan.

Na konferenci bomo predstavili posebnosti storitev in poudarili, zakaj komunalne storitve zahtevajo drugačne pristope pri doseganju in merjenju kakovosti in kako se s pozitivnimi izkušnjami uporabnikov krepita prepoznavnost in ugled komunalnih podjetij. 

Posebno pozornost bomo namenili celovitemu obvladovanju poslovnih procesov in zagotavljanju kakovostnega poslovanja podjetja kot celote. Spoznali bomo, kako vgraditi model odličnosti v poslovanje podjetja in kakšna je dodana vrednost za komunalna podjetja ter kako v programe izboljšanja kakovosti vključiti vse zaposlene.

Programske vsebine bodo sledile usmeritvi Strategije poslovne odličnosti Slovenije, ki pravi: »Odlične organizacije nenehno dvigujejo meje možnega. Negujejo kulturo doseganja izjemnih rezultatov, skrbijo za zadovoljstvo ljudi ter ohranjanje okolja.«

Vabimo vas, da si rezervirate čas ter se nam pridružite v Podčetrtku 20. in 21. septembra.

Zbornica komunalnega gospodarstva

Veliko zgodovinskih dogodkov in obiskov kaže na to, da je Zdravilišče Rogaška Slatina znano kot mondeno središče in da s svojo 400 letno tradicijo velja za eno najbolj znanih srednjeevropskih zdravilišč. Že pred stoletji so v te kraje zahajali imenitni gostje, ki so tukaj našli edinstveno »čudežno vodo« o kateri glas se je razširil po vsem svetu. "Poglejte, to lepoto rajsko. Malo je takih v mojem cesarstvu", so bile besede avstro-ogrskega cesarja Franca Jožefa, ko se je ustavil na Halerjevem hribu in si ponosno razgledoval okoliške kraje.

Udeleženci konference lahko v Grand hotelu Sava koristite hotelske storitve po posebnih cenah:

Cene vključujejo:

  • namestitev v superior/ lux sobah - nočitev z zajtrkom
  • neomejeno kopanje v bazenih Lotus Term
  • prost vstop v savne
  • uporabo kopalnega plašča ter kopalne brisače
  • prost vstop v fitness
  • steklenico zdravilne mineralne vode v sobi
  • bogat animacijski program

Rezervacije se sprejemajo na elektronskem naslovu info@hotel-sava-rogaska.si in na telefonski številki 03 811 4000. Pri rezervaciji se sklicujte na Problemsko konferenco komunalnega gospodarstva.