Problemska konferenca

Sklepne ugotovitve 4. problemske konference komunalnega gospodarstva


Zbornica komunalnega gospodarstva je organizirala 4. problemsko konferenco komunalnega gospodarstva, ki je potekala 25. in 26. septembra 2014 v Rogaški Slatini. 

Programska vsebina 4. konference je bila posvečena trajnostnemu razvoju komunalnega gospodarstva. Kriza današnjega časa postavlja na preizkušnjo ustaljene paradigme družbenega razvoja. Odgovor na izzive prihodnosti je trajnostni razvoj, ki temelji na razmišljanju in poslovanju, ki poleg ekonomskih dejavnikov upošteva in vključuje tudi ekološke in sociološke dejavnike razvoja, torej soodvisnost s širšo družbo in okoljem. Pri tem je ključno vprašanje, kako na komunalnem področju povezati in uravnotežiti vse tri razvojne komponente in tako prispevati k dolgoročnemu blagostanju v družbi. Tako Zbornica kot njene članice, komunalna podjetja, se namreč zavedajo, da imajo tako moč kot odgovornost za spodbujanje trajnostnega razvoja družbe in spreminjanje potrošniškega vedenja.

V okviru konference so bili sprejeti naslednji sklepi: 

  • Komunalna podjetja bodo uvedla model trajnostnega poslovanja in vsaj tretjina komunalnih podjetij bo v naslednjih štirih letih trajnostno poročala.
  • Komunalna podjetja imajo neposreden stik z uporabniki, zato bodo v polni meri izkoristila edinstven položaj za podpiranje trajnostnega razvoja družbe (pobuda Skupaj za boljšo družbo).
  • Zbornica si bo prizadevala, da bodo odločevalci v pripravo strategije za ravnanje z odpadki vključili cilje trajnostnega razvoja in pot cele države k Zero Waste družbi. 
  • Predpogoj za učinkovito izvajanje javnih služb in trajnostni razvoj komunalne dejavnosti je vzdrževana infrastruktura, pri čemer je treba zagotoviti namensko porabo amortizacijskih sredstev - najemnin za uporabo infrastrukture.
  • Pozivamo k pripravi celostne strategija upravljanja z vodami. Tako bodo odpravljene težave, ki jih imajo izvajalci pri vključevanju trajnosti v izvajanje gospodarskih javnih služb.

Spoštovani!

Komunalne storitve so primarno gibalo gospodarskega razvoja in življenjskega standarda prebivalcev. Zaradi vse višjih zakonskih in okoljskih zahtev ter spreminjanja vrednot uporabnikov narašča pomen kakovosti storitev. Kakovostno izvajanje storitev postaja osrednji dejavnik uspešnega poslovanja, skrb, da so storitve izvedene tako, da najbolje zadovoljijo zahteve in pričakovanja uporabnikov, pa strateška naloga komunalnih podjetij. 

Upravljanje kakovosti je proces stalnih izboljšav, ki naj bi pripomogle k izpolnitvi uporabnikovih potreb po najnižjih možnih stroških. Na konferenci bomo kakovost komunalnih storitev osvetlili z dveh vidikov, tehničnega in funkcionalnega, ter izpostavili, kako zagotoviti tehnično dovršeno storitev oskrbe, izvedeno po predpisanih standardih in normativih, ter jo posredovati uporabnikom na primeren način. V spremenjenih razmerah namreč ni dovolj, če storitve zadostujejo standardom, ampak morajo biti tudi izvedene tako, da izpolnijo zahteve in pričakovanja uporabnikov. Spremenilo se je tudi razumevanje o tem, kako se kakovost storitev doseže in zagotovi. Kakovost ni le tehnični problem, ampak vse bolj tudi problem človeških virov. Prav tako velja načelo, da je proces dela najučinkovitejši takrat, kadar je dobro upravljan.

Na konferenci bomo predstavili posebnosti storitev in poudarili, zakaj komunalne storitve zahtevajo drugačne pristope pri doseganju in merjenju kakovosti in kako se s pozitivnimi izkušnjami uporabnikov krepita prepoznavnost in ugled komunalnih podjetij. 

Posebno pozornost bomo namenili celovitemu obvladovanju poslovnih procesov in zagotavljanju kakovostnega poslovanja podjetja kot celote. Spoznali bomo, kako vgraditi model odličnosti v poslovanje podjetja in kakšna je dodana vrednost za komunalna podjetja ter kako v programe izboljšanja kakovosti vključiti vse zaposlene.

Programske vsebine bodo sledile usmeritvi Strategije poslovne odličnosti Slovenije, ki pravi: »Odlične organizacije nenehno dvigujejo meje možnega. Negujejo kulturo doseganja izjemnih rezultatov, skrbijo za zadovoljstvo ljudi ter ohranjanje okolja.«

Vabimo vas, da si rezervirate čas ter se nam pridružite v Podčetrtku 20. in 21. septembra.

Zbornica komunalnega gospodarstva

Veliko zgodovinskih dogodkov in obiskov kaže na to, da je Zdravilišče Rogaška Slatina znano kot mondeno središče in da s svojo 400 letno tradicijo velja za eno najbolj znanih srednjeevropskih zdravilišč. Že pred stoletji so v te kraje zahajali imenitni gostje, ki so tukaj našli edinstveno »čudežno vodo« o kateri glas se je razširil po vsem svetu. "Poglejte, to lepoto rajsko. Malo je takih v mojem cesarstvu", so bile besede avstro-ogrskega cesarja Franca Jožefa, ko se je ustavil na Halerjevem hribu in si ponosno razgledoval okoliške kraje.

Udeleženci konference lahko v Grand hotelu Sava koristite hotelske storitve po posebnih cenah:

Cene vključujejo:

  • namestitev v superior/ lux sobah - nočitev z zajtrkom
  • neomejeno kopanje v bazenih Lotus Term
  • prost vstop v savne
  • uporabo kopalnega plašča ter kopalne brisače
  • prost vstop v fitness
  • steklenico zdravilne mineralne vode v sobi
  • bogat animacijski program

Rezervacije se sprejemajo na elektronskem naslovu info@hotel-sava-rogaska.si in na telefonski številki 03 811 4000. Pri rezervaciji se sklicujte na Problemsko konferenco komunalnega gospodarstva.