Konferenca komunala

ZAKLJUČKI KONFERENCE



SKLEPNE UGOTOVITVE PROBLEMSKE KONFERENCE KOMUNALNEGA GOSPODARSTVA

Problemska konferenca, ki jo je Zbornica komunalnega gospodarstva zaradi problemov, ki se na področju izvajanja komunalnih storitev vedno bolj zaostrujejo, organizirala 22. in 23. septembra 2011 v Podčetrtku, je pokazala, da gre za res perečo problematiko, saj se je v dveh konferenčnih dneh dogodka udeležilo več kot 250 udeležencev.

Uveljavljanje visokih evropskih standardov zahteva zagotavljanje tehnično in tehnološko kompleksnih komunalnih storitev, kar pogojuje vse večje finančne in investicijske zahteve, pri tem pa je za cenovno področje značilna dolgoletna državna restriktivna cenovna politika. Izvajalci javnih služb in lokalnih skupnosti se v navedenih okoliščinah soočajo z vprašanjem, kako zagotavljati zanesljivo in kakovostno oskrbo s komunalnimi storitvami. Na konferenci so bili prisotni vodilni predstavniki pristojnih ministrstev, lokalnih skupnosti in izvajalcev javnih služb ter uveljavljeni domači in tuji strokovnjaki, ki so izmenjali stališča, usklajevali rešitve in skupaj sooblikovali razvojne usmeritve komunalnega gospodarstva.

Ključne usmeritve razvoja komunalnega gospodarstva so bile sprejete pod skupnim geslom "Modernizacija namesto privatizacije":

  • Izvajalci morajo zagotoviti učinkovito izvajanje gospodarskih javnih služb in modernizacijo, ki vključuje: nove strateške usmeritve, uvajanje novih tehnologij, povezovanje izvajalcev javnih služb, zagotavljanje usmerjenosti k porabnikom in doseganje stroškovne učinkovitost z ustreznim, podjetniško usmerjenim vodenjem.
  • Hkrati je bilo ugotovljeno, da ni argumentov za generalno spremembo strukture izvajalcev gospodarskih javnih služb v korist zasebnega sektorja. Drugače povedano, nakopičene probleme na komunalnem področju privatizacija ne bo rešila.
  • Zakonodajni okvir izvajanja gospodarskih javnih služb in upravljanja infrastrukture je potrebno sistemsko in konsistentno urediti. V tem okviru je potrebno zagotoviti poenostavitev pravno-organizacijskih oblik izvajanja gospodarskih javnih služb in upravljanja z infrastrukturo. Posebej je bila izpostavljena nujnost sistemske ureditve cenovne politike in pravnih podlag za medobčinsko povezovanje pri zagotavljanju gospodarskih javnih služb.
  • Ker so lokalne skupnosti in izvajalci pristojni in odgovorni za zagotavljanje gospodarskih javnih služb, je zakonodajne rešitve na tem področju potrebno sprejemati v soglasju s skupnostmi občin in Zbornico komunalnega gospodarstva. To velja tudi za področje cenovne politike, kjer država z administrativnimi ukrepi posega v pristojnost občin.
  • Zbornica komunalnega gospodarstva kot reprezentativno interesno združenje izvajalcev si bo za uresničitev razvojnih usmeritev prizadevala za uveljavitev stroke kot nosilca razvoja z aktivnim sodelovanjem pri pripravi zakonodajnih rešitev in sodelovanjem z vsemi deležniki, predvsem z lokalnimi skupnostmi.

Spoštovani!

Komunalne storitve so primarno gibalo gospodarskega razvoja in življenjskega standarda prebivalcev. Zaradi vse višjih zakonskih in okoljskih zahtev ter spreminjanja vrednot uporabnikov narašča pomen kakovosti storitev. Kakovostno izvajanje storitev postaja osrednji dejavnik uspešnega poslovanja, skrb, da so storitve izvedene tako, da najbolje zadovoljijo zahteve in pričakovanja uporabnikov, pa strateška naloga komunalnih podjetij.

»Kakovost ni dejanje, to je navada,« je misel Aristotela, ki vse bolj velja. Upravljanje kakovosti je proces stalnih izboljšav, ki naj bi pripomogle k izpolnitvi uporabnikovih potreb po najnižjih možnih stroških. Na konferenci smo kakovost komunalnih storitev osvetlili z dveh vidikov, tehničnega in funkcionalnega, ter izpostavili, kako zagotoviti tehnično dovršeno storitev oskrbe, izvedeno po predpisanih standardih in normativih, ter jo posredovati uporabnikom na primeren način. V spremenjenih razmerah namreč ni dovolj, če storitve zadostujejo standardom, ampak morajo biti tudi izvedene tako, da izpolnijo zahteve in pričakovanja uporabnikov.

V Zbornici komunalnega gospodarstva se zavedamo, da lahko komunalna podjetja s kakovostnim in družbenoodgovornim izvajanjem javnih storitev ter oblikovanjem uporabnikom prilagojene ponudbe dosegajo visoko zadovoljstvo uporabnikov ter razvijejo trajen odnos obojestranskega zaupanja, prihajajoče spremembe pa izkoristijo za uspešnejše poslovanje. Sledimo usmeritvi Strategije poslovne odličnosti Slovenije, ki pravi: »Odlične organizacije nenehno dvigujejo meje možnega. Negujejo kulturo doseganja izjemnih rezultatov, skrbijo za zadovoljstvo ljudi ter ohranjanje okolja«.

Ob tej priložnosti bi se rad zahvalil vsem predavateljem in gostom okrogle mize, ki so osvetlili kakovostno izvajanje komunalnih storitev z različnih zornih kotov ter svoje znanje in izkušnje delili z udeleženci konference. Posebna zahvala gre tudi vsem udeležencem, ki so nam s številno udeležbo ponovno izkazali zaupanje. Brez njihovega sodelovanja, izmenjave mnenj in predstavitve pogledov konferenca ne bi bila to, kar je. Verjamem, da bodo nova spoznanja pripomogla, da bomo zagotavljali še kakovostnejše, k uporabnikom usmerjene komunalne storitve ter tako prispevali  k višjemu komunalnemu standardu občanov.

Na koncu bi se rad zahvalil tudi članom programskega sveta za odlično organizacijo konference in vedno znova aktualno programsko vsebino. Po njihovi zaslugi je postala konferenca komunalnega gospodarstva prepoznaven dogodek ter osrednje strokovno in družabno srečanje vseh, ki delujemo na komunalnem področju.


                                                                                                                             Miran Lovrič

                                                                                predsednik Zbornice komunalnega gospodarstva


 

Veliko zgodovinskih dogodkov in obiskov kaže na to, da je Zdravilišče Rogaška Slatina znano kot mondeno središče in da s svojo 400 letno tradicijo velja za eno najbolj znanih srednjeevropskih zdravilišč. Že pred stoletji so v te kraje zahajali imenitni gostje, ki so tukaj našli edinstveno »čudežno vodo« o kateri glas se je razširil po vsem svetu. "Poglejte, to lepoto rajsko. Malo je takih v mojem cesarstvu", so bile besede avstro-ogrskega cesarja Franca Jožefa, ko se je ustavil na Halerjevem hribu in si ponosno razgledoval okoliške kraje.

Udeleženci konference lahko v Grand hotelu Sava koristite hotelske storitve po posebnih cenah:

Cene vključujejo:

  • namestitev v superior/ lux sobah - nočitev z zajtrkom
  • neomejeno kopanje v bazenih Lotus Term
  • prost vstop v savne
  • uporabo kopalnega plašča ter kopalne brisače
  • prost vstop v fitness
  • steklenico zdravilne mineralne vode v sobi
  • bogat animacijski program

Rezervacije se sprejemajo na elektronskem naslovu info@hotel-sava-rogaska.si in na telefonski številki 03 811 4000. Pri rezervaciji se sklicujte na Problemsko konferenco komunalnega gospodarstva.