Konferenca komunala

Sklepne ugotovitve 4. problemske konference komunalnega gospodarstva


Zbornica komunalnega gospodarstva je organizirala 4. problemsko konferenco komunalnega gospodarstva, ki je potekala 25. in 26. septembra 2014 v Rogaški Slatini. 

Programska vsebina 4. konference je bila posvečena trajnostnemu razvoju komunalnega gospodarstva. Kriza današnjega časa postavlja na preizkušnjo ustaljene paradigme družbenega razvoja. Odgovor na izzive prihodnosti je trajnostni razvoj, ki temelji na razmišljanju in poslovanju, ki poleg ekonomskih dejavnikov upošteva in vključuje tudi ekološke in sociološke dejavnike razvoja, torej soodvisnost s širšo družbo in okoljem. Pri tem je ključno vprašanje, kako na komunalnem področju povezati in uravnotežiti vse tri razvojne komponente in tako prispevati k dolgoročnemu blagostanju v družbi. Tako Zbornica kot njene članice, komunalna podjetja, se namreč zavedajo, da imajo tako moč kot odgovornost za spodbujanje trajnostnega razvoja družbe in spreminjanje potrošniškega vedenja.

V okviru konference so bili sprejeti naslednji sklepi: 

  • Komunalna podjetja bodo uvedla model trajnostnega poslovanja in vsaj tretjina komunalnih podjetij bo v naslednjih štirih letih trajnostno poročala.
  • Komunalna podjetja imajo neposreden stik z uporabniki, zato bodo v polni meri izkoristila edinstven položaj za podpiranje trajnostnega razvoja družbe (pobuda Skupaj za boljšo družbo).
  • Zbornica si bo prizadevala, da bodo odločevalci v pripravo strategije za ravnanje z odpadki vključili cilje trajnostnega razvoja in pot cele države k Zero Waste družbi. 
  • Predpogoj za učinkovito izvajanje javnih služb in trajnostni razvoj komunalne dejavnosti je vzdrževana infrastruktura, pri čemer je treba zagotoviti namensko porabo amortizacijskih sredstev - najemnin za uporabo infrastrukture.
  • Pozivamo k pripravi celostne strategija upravljanja z vodami. Tako bodo odpravljene težave, ki jih imajo izvajalci pri vključevanju trajnosti v izvajanje gospodarskih javnih služb.

Spoštovani!

Komunalne storitve so primarno gibalo gospodarskega razvoja in življenjskega standarda prebivalcev. Zaradi vse višjih zakonskih in okoljskih zahtev ter spreminjanja vrednot uporabnikov narašča pomen kakovosti storitev. Kakovostno izvajanje storitev postaja osrednji dejavnik uspešnega poslovanja, skrb, da so storitve izvedene tako, da najbolje zadovoljijo zahteve in pričakovanja uporabnikov, pa strateška naloga komunalnih podjetij.

»Kakovost ni dejanje, to je navada,« je misel Aristotela, ki vse bolj velja. Upravljanje kakovosti je proces stalnih izboljšav, ki naj bi pripomogle k izpolnitvi uporabnikovih potreb po najnižjih možnih stroških. Na konferenci smo kakovost komunalnih storitev osvetlili z dveh vidikov, tehničnega in funkcionalnega, ter izpostavili, kako zagotoviti tehnično dovršeno storitev oskrbe, izvedeno po predpisanih standardih in normativih, ter jo posredovati uporabnikom na primeren način. V spremenjenih razmerah namreč ni dovolj, če storitve zadostujejo standardom, ampak morajo biti tudi izvedene tako, da izpolnijo zahteve in pričakovanja uporabnikov.

V Zbornici komunalnega gospodarstva se zavedamo, da lahko komunalna podjetja s kakovostnim in družbenoodgovornim izvajanjem javnih storitev ter oblikovanjem uporabnikom prilagojene ponudbe dosegajo visoko zadovoljstvo uporabnikov ter razvijejo trajen odnos obojestranskega zaupanja, prihajajoče spremembe pa izkoristijo za uspešnejše poslovanje. Sledimo usmeritvi Strategije poslovne odličnosti Slovenije, ki pravi: »Odlične organizacije nenehno dvigujejo meje možnega. Negujejo kulturo doseganja izjemnih rezultatov, skrbijo za zadovoljstvo ljudi ter ohranjanje okolja«.

Ob tej priložnosti bi se rad zahvalil vsem predavateljem in gostom okrogle mize, ki so osvetlili kakovostno izvajanje komunalnih storitev z različnih zornih kotov ter svoje znanje in izkušnje delili z udeleženci konference. Posebna zahvala gre tudi vsem udeležencem, ki so nam s številno udeležbo ponovno izkazali zaupanje. Brez njihovega sodelovanja, izmenjave mnenj in predstavitve pogledov konferenca ne bi bila to, kar je. Verjamem, da bodo nova spoznanja pripomogla, da bomo zagotavljali še kakovostnejše, k uporabnikom usmerjene komunalne storitve ter tako prispevali  k višjemu komunalnemu standardu občanov.

Na koncu bi se rad zahvalil tudi članom programskega sveta za odlično organizacijo konference in vedno znova aktualno programsko vsebino. Po njihovi zaslugi je postala konferenca komunalnega gospodarstva prepoznaven dogodek ter osrednje strokovno in družabno srečanje vseh, ki delujemo na komunalnem področju.


                                                                                                                             Miran Lovrič

                                                                                predsednik Zbornice komunalnega gospodarstva


 

Veliko zgodovinskih dogodkov in obiskov kaže na to, da je Zdravilišče Rogaška Slatina znano kot mondeno središče in da s svojo 400 letno tradicijo velja za eno najbolj znanih srednjeevropskih zdravilišč. Že pred stoletji so v te kraje zahajali imenitni gostje, ki so tukaj našli edinstveno »čudežno vodo« o kateri glas se je razširil po vsem svetu. "Poglejte, to lepoto rajsko. Malo je takih v mojem cesarstvu", so bile besede avstro-ogrskega cesarja Franca Jožefa, ko se je ustavil na Halerjevem hribu in si ponosno razgledoval okoliške kraje.

Udeleženci konference lahko v Grand hotelu Sava koristite hotelske storitve po posebnih cenah:

Cene vključujejo:

  • namestitev v superior/ lux sobah - nočitev z zajtrkom
  • neomejeno kopanje v bazenih Lotus Term
  • prost vstop v savne
  • uporabo kopalnega plašča ter kopalne brisače
  • prost vstop v fitness
  • steklenico zdravilne mineralne vode v sobi
  • bogat animacijski program

Rezervacije se sprejemajo na elektronskem naslovu info@hotel-sava-rogaska.si in na telefonski številki 03 811 4000. Pri rezervaciji se sklicujte na Problemsko konferenco komunalnega gospodarstva.