Konferenca komunala

PROGRAM



 

I. DAN - OSREDNJI SISTEMSKI DEL

 

8.30–9.00

Registracija udeležencev


9.00–9.30

Otvoritev konference
Janko Kramžar, predsednik Zbornice komunalnega gospodarstva

Uvodni nagovori
dr. Janez Potočnik, videonagovor
mag. Samo Hribar Milič, predsednik in generalni direktor Gospodarske zbornice Slovenije

 

9.30–11.00

Izzivi v povezavi s trajnostnim razvojem in varstvom okolja v Sloveniji
prof. dr. Ivan Eržen, Svet za trajnostni razvoj in varstvo okolja

Koncept trajnostnega razvoja – priložnost in odgovornost komunalnega gospodarstva
Janko Kramžar, Zbornica komunalnega gospodarstva

Kako je Ljubljana postala zelena prestolnica Evrope
Tjaša Ficko, Mestna občina Ljubljana

Kaj se lahko naučimo iz praks najboljših svetovnih podjetij na področju družbene odgovornosti? 
dr. Adriana Rejc Buhovac, Univerza v Ljubljani – Ekonomska fakulteta


11.00–11.30  

Odmor


11.30–13.00

Trajnostni razvoj: od formalnih zavez k vplivnim dejanjem 
Vida Ogorelec, UMANOTERA

Znanje za trajnostni razvoj
dr. Greet Vink, UNESCO – IHE, Nizozemska

Ravnanje z odpadki – vloga javnega sektorja
Vanya Veras, Municipal Waste Europe


13.00–15.00

Kosilo


15.00–17.00

OKROGLA MIZA: Trajnostni razvoj komunalnega gospodarstva – kako slabosti spremeniti v priložnosti
Moderator: Janko Kramžar

Udeleženci: predstavniki Ministrstva za kmetijstvo in okolje, Skupnosti občin Slovenije, Hrvaške gospodarske zbornice – Združenja komunalnega gospodarstva, nevladnih okoljskih organizacij in izvajalcev gospodarskih javnih služb

19.00

Slavnostna večerja in zabavni program v restavraciji Kaiser

 

II. DAN - VZPOREDNI TEMATSKI SKLOPI


8.30–9.00

Registracija udeležencev


A. EKONOMSKI VIDIKI IZVAJANJA GOSPODARSKIH JAVNIH SLUŽB

Moderator: Antun Gašparac


9.00–11.00

Nova finančna perspektiva EU kot priložnost za razvoj komunalnega gospodarstva – kako jo bomo izkoristili?
Leon Behin, Ministrstvo za kmetijstvo in okolje, Direktorat za vode in investicije 

Nove evropske direktive o javnih naročilih – sekundarna merila
dr. Aleksij Mužina, Odvetniška pisarna Mužina, Žvipelj in partnerji, d. o. o.

Letno poročilo ni dovolj – potrebne so trajnostne informacije 
mag. Stanka Cerkvenik, Inštitut za javne službe
Enisa Rojnik, Inštitut za javne službe


11.00
–11.30

Odmor


11.30–13.00

Cene komunalnih storitev z vidika zagotavljanja trajnostnega razvoja 
mag. Matej Loncner, BM Veritas, d. o. o. 

Formalna ureditev upravljanja infrastrukture v skupni rabi več občin 
Evstahij Drmota, Komunala Kranj, javno podjetje, d. o. o.

Nova kolektivna pogodba za komunalne dejavnosti 
Danilo Burnač, Zbornica komunalnega gospodarstva
  

B. OSKRBA S PITNO VODO
Moderator: Marko Fatur 


9.00–11.00

Cilji trajnostnega razvoja na področju voda 
Martina Zupan, Global Water Partnership Slovenija

Izvedbeni načrt reforme vodnega gospodarstva na Hrvaškem 
Stjepan Kamber, Hrvatske vode, Hrvaška

Možnosti uporabe javnih vodovodnih sistemov za potrebe namakanja kmetijskih zemljišč
doc. dr. Primož Banovec, Univerza v Ljubljani – FGG, Inštitut za zdravstveno  hidrotehniko
prof. dr. Marina Pintar, Univerza v Ljubljani – Biotehniška fakulteta – Katedra za agrometeorologijo, urejanje kmetijskega prostora in ekonomiko ter razvoj podeželja


11.00–11.30

Odmor


11.30–13.00

Predstavitev izhodišč za pripravo Operativnega programa za oskrbo s pitno vodo
mag. Alenka Mojca Gornik, Ministrstvo za kmetijstvo in okolje, Direktorat za vode in investicije
mag. Iztok Rozman, Ministrstvo za kmetijstvo in okolje, Direktorat za vode in investicije

Voda – varno živilo
mag. Irma Koren, Bureau Veritas, d. o. o.

Tehnični ukrepi na vodnih virih za zagotavljanje varne oskrbe s pitno vodo 
Marko Planinšek, Vodovod-Kanalizacija, javno podjetje, d. o .o.

Sodobne tehnologije in metode lociranja okvar na vodovodih 
Andrej Andoljšek, Andotehna, d. o. o.

 

C) ODVAJANJE IN ČIŠČENJE ODPADNE VODE
Moderator: Boštjan Mišmaš

9.00 – 11.00

Dolgoročni načrt izgradnje komunalne infrastrukture na Hrvaškem v luči prilagoditve evropskim direktivam 
Vesna Grizelj Šimić, Hrvatske vode, Hrvaška

Predpisane zahteve na področju izvajanja javne službe odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode 
mag. Iztok Rozman, Ministrstvo za kmetijstvo in okolje, Direktorat za vode in investicije

Omejitve pri gradnji zaradi neizgrajene infrastrukture 
Konrad Gologranc, RS Upravna enota Celje


11.00 – 11.30

Odmor


11.30 – 13.00

Pogled Slovenije glede končne dispozicije blata 
prof. dr. Niko Samec, Univerza v Mariboru – Fakulteta za strojništvo 

Obdelava blata na ČN (primeri dobre prakse)
Nataša Uranjek Ževart, Komunalno podjetje Velenje, d. o. o. 
Vesna Mislej, JP Vodovod-Kanalizacija, d. o. o.  

D) RAVNANJE Z ODPADKI
Moderator: Drago Dervarič

9.00 – 11.00

Zahteve Direktive 2008/98/ES pri sestavi nacionalnih OP ravnanja z odpadki, ki zagotavljajo trajnostno komponento ravnanja z odpadki 
mag. Tanja Bolte, Ministrstvo za kmetijstvo in okolje, Direktorat za okolje

Odpadek ali vir? Prehod na krožno gospodarstvo 
Vanya Veras, Municipal Waste Europe

Zero Waste – postaja Slovenija družba brez odpadkov?
Erika Oblak, Ekologi brez meja


11.00 – 11.30

Odmor


11.30 – 13.00

Vrhniški DEPO – vključitev trajnostnega razvoja v javno službo 
Jernej Fefer, Javno komunalno podjetje Vrhnika, d. o. o.

Sodobno ravnanje z odpadki in priložnosti za zmanjševanje emisij CO2
Katja Polanec

Predstavitev Fonda za varstvo okolja in energetsko učinkovitost 
Sven Müller, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, Hrvaška

Spoštovani!

Komunalne storitve so primarno gibalo gospodarskega razvoja in življenjskega standarda prebivalcev. Zaradi vse višjih zakonskih in okoljskih zahtev ter spreminjanja vrednot uporabnikov narašča pomen kakovosti storitev. Kakovostno izvajanje storitev postaja osrednji dejavnik uspešnega poslovanja, skrb, da so storitve izvedene tako, da najbolje zadovoljijo zahteve in pričakovanja uporabnikov, pa strateška naloga komunalnih podjetij.

»Kakovost ni dejanje, to je navada,« je misel Aristotela, ki vse bolj velja. Upravljanje kakovosti je proces stalnih izboljšav, ki naj bi pripomogle k izpolnitvi uporabnikovih potreb po najnižjih možnih stroških. Na konferenci smo kakovost komunalnih storitev osvetlili z dveh vidikov, tehničnega in funkcionalnega, ter izpostavili, kako zagotoviti tehnično dovršeno storitev oskrbe, izvedeno po predpisanih standardih in normativih, ter jo posredovati uporabnikom na primeren način. V spremenjenih razmerah namreč ni dovolj, če storitve zadostujejo standardom, ampak morajo biti tudi izvedene tako, da izpolnijo zahteve in pričakovanja uporabnikov.

V Zbornici komunalnega gospodarstva se zavedamo, da lahko komunalna podjetja s kakovostnim in družbenoodgovornim izvajanjem javnih storitev ter oblikovanjem uporabnikom prilagojene ponudbe dosegajo visoko zadovoljstvo uporabnikov ter razvijejo trajen odnos obojestranskega zaupanja, prihajajoče spremembe pa izkoristijo za uspešnejše poslovanje. Sledimo usmeritvi Strategije poslovne odličnosti Slovenije, ki pravi: »Odlične organizacije nenehno dvigujejo meje možnega. Negujejo kulturo doseganja izjemnih rezultatov, skrbijo za zadovoljstvo ljudi ter ohranjanje okolja«.

Ob tej priložnosti bi se rad zahvalil vsem predavateljem in gostom okrogle mize, ki so osvetlili kakovostno izvajanje komunalnih storitev z različnih zornih kotov ter svoje znanje in izkušnje delili z udeleženci konference. Posebna zahvala gre tudi vsem udeležencem, ki so nam s številno udeležbo ponovno izkazali zaupanje. Brez njihovega sodelovanja, izmenjave mnenj in predstavitve pogledov konferenca ne bi bila to, kar je. Verjamem, da bodo nova spoznanja pripomogla, da bomo zagotavljali še kakovostnejše, k uporabnikom usmerjene komunalne storitve ter tako prispevali  k višjemu komunalnemu standardu občanov.

Na koncu bi se rad zahvalil tudi članom programskega sveta za odlično organizacijo konference in vedno znova aktualno programsko vsebino. Po njihovi zaslugi je postala konferenca komunalnega gospodarstva prepoznaven dogodek ter osrednje strokovno in družabno srečanje vseh, ki delujemo na komunalnem področju.


                                                                                                                             Miran Lovrič

                                                                                predsednik Zbornice komunalnega gospodarstva


 

Veliko zgodovinskih dogodkov in obiskov kaže na to, da je Zdravilišče Rogaška Slatina znano kot mondeno središče in da s svojo 400 letno tradicijo velja za eno najbolj znanih srednjeevropskih zdravilišč. Že pred stoletji so v te kraje zahajali imenitni gostje, ki so tukaj našli edinstveno »čudežno vodo« o kateri glas se je razširil po vsem svetu. "Poglejte, to lepoto rajsko. Malo je takih v mojem cesarstvu", so bile besede avstro-ogrskega cesarja Franca Jožefa, ko se je ustavil na Halerjevem hribu in si ponosno razgledoval okoliške kraje.

Udeleženci konference lahko v Grand hotelu Sava koristite hotelske storitve po posebnih cenah:

Cene vključujejo:

  • namestitev v superior/ lux sobah - nočitev z zajtrkom
  • neomejeno kopanje v bazenih Lotus Term
  • prost vstop v savne
  • uporabo kopalnega plašča ter kopalne brisače
  • prost vstop v fitness
  • steklenico zdravilne mineralne vode v sobi
  • bogat animacijski program

Rezervacije se sprejemajo na elektronskem naslovu info@hotel-sava-rogaska.si in na telefonski številki 03 811 4000. Pri rezervaciji se sklicujte na Problemsko konferenco komunalnega gospodarstva.